Conor Cummins is een Manx man, een inwoner van het eiland Man, waar de moeder van alle Road Races wordt verreden. Voor de Noord-Ierse Ulster Grand Prix keerde Cummins terug naar het Padgett team met de Honda RC231V-S.

Het legde Cummins in alle geval geen windeieren want na de kwalificatiesessies op donderdag kon hij een pole voorleggen voor de Superbike race en een tweede plaats (achter topfavoriet Dean Harrisson) voor de Supersport 600 race. Dean Harrisson eigende zich eveneens nog de besttijd toe in de gecombineerde Superbike-Superstock sessie terwijl Joey Thompson en Christian Elkin de polezitters werden voor respectievelijk de Lightweight en Ultra Lightweight races.

Donderdagavond was race-avond op het Dundrod circuit. Neil Kernohan (Honda 250) pakte de zege bij de Lightweight, Elkin (Honda 250) verzilverde zijn pole in de Ultra Lightweight.
Naar twee races werd bijzonder uitgekeken. De Supertwin race zag een overwinning van Adam McLean met de Roy Hanna Motors Kawasaki, na een spannende strijd met zijn Dynocentre merkgenoot Christian Elkin. Ian Lougher maakte er een compleet Kawa podium van met de machine van ILR-Mark Coverdale. Lougher maakte dit jaar zijn wederoptreden in de Ulster Grand Prix na een afwezigheid van vijf jaar, en haalde dus het podium. Niet slecht voor de 55 jarige veteraan!

De Supersport race werd een beetje opgeschoven nadat er een hevige regenbui over het circuit was getrokken. Connor Cummins zette de Padgett Honda onmiddellijk aan de kop en gaf de leiding niet meer uit handen. Voor Cummins was het zijn tweede zege in Dundrod na 2009. Hij ging voor aan de McAdoo Kawasaki van Adam McLean, die 8 seconden moest toegeven, en aan een Dean Harrisson, die in de moeilijke omstandigheden koos voor een behoudende rit.

De volgende races staan gepland voor zaterdag, de slot dag van de Ulster Grand Prix week.

(foto: ulstergrandprix.net/credit: Stephen Davison)