Het werd een lastige slotdag, gisteren zaterdag op de Ulster Grand Prix. Zeven races dienden er te worden afgewerkt, maar vele onderbrekingen en incidenten stuurden het schema in de war en toen ook nog eens de weersomstandigheden slechter werden, besloten de organisatoren er een streep onder te trekken.

Zonnig en fris was het bij aanvang op zaterdag toen de Superstock race van start ging. Dean Harrison (Silicone Engineering Kawasaki) en Peter Hickman (Smiths Racing BMW), toch wel de twee topvedetten voor deze editie, leverden strijd voor de leiding tot de race werd stilgelegd wegen een incident. De Franse rijder Fabrice Miguet werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht (dat bericht kon u eerder al lezen). De race werd niet meer hervat en Dean Harrison werd tot winnaar uitgeroepen voor Hickman en Cummins.

De Supersport race kon wel gewoon doorgaan en die wedstrijd werd gedomineerd door Peter Hickman met de Trooper Triumph. Hij won voor de Padgett Honda’s van Lee Johnston en Conor Cummins. Dean Harrisson moest naar de kant met een technisch probleem.
In de Superbike race was er dan het incident met Davey Todd (waarover gisteren al bericht werd). Na de herstart ging de strijd weeral tussen Hickman en Harrison. Dean Harrisson moest naar de pits om een voetsteun te laten repareren, Hickman ging dus vlot aan de leiding maar zag de race afgevlagd toen het begon te regenen. Nadat bekend werd dat er geen herstart zou volgen werd Hickman dan als winnaar uitgeroepen, voor Lee Johnston en David Johnson.

In een aangepast schema werden dan de Lightweights de baan opgestuurd maar mist en regen maakten dat de omstandigheden zo slecht werden dat de organisatie besloot het hierbij te laten. Kennelijk moet de Road Racing discipline dit seizoen de kelk tot op de bodem ledigen want met vier doden, meerdere zwaargewonden en door het weer geteisterde wedstrijden, evolueert 2018 naar een heus rampseizoen…

(foto: ulstergrandprix.net)