Met de wedstrijd op Colmar-berg kwam ook het Belgian Twin Trophy tot zijn besluit, althans voor 2018. Eén titel, die in de Thunder klasse, was nog te begeven.

De Belgian Twin Trophy reed een gemengde reeks met de Luxemburgse “Big Twin”.
De eerste race van het weekend was trouwens voor de Zwitser Roger Bantli met zijn “Big Twin”. Hij eindigde een goede drie seconden voor Felix Klinck en zijn Kawasaki Z650, de winnaar van de “Belgische” Super Twin. Maar in de tweede reeks had Klinck zijn antwoord klaar en pakte op zijn beurt de zege voor twee seconden op Bantli.

Klinck sloot dus zijn 2018 campagne in de Belgian Twin Trophy af met een nieuwe dubbelzege in de Super Twin. Wanneer we de “buitenlanders” uit de rangschikking lichten dan zien we voor race 1 een podium Klinck, Verelst (4de algemeen) en Van Calster (5de algemeen). In race twee wordt dat een podium Klinck, Van Calster (3de algemeen) en Verelst (5de algemeen). En dat gegeven bepaalde definitief de eindstand van het kampioenschap, waar Van Calster al zeker was van de titel en Verelst met zijn 36 punten extra zich de tweede plaats verzekerde. Felix Klinck behield zijn 100% successcore: 4 deelnames, 8races, 8 zeges! Maar te weinig deelnames deden hem eindigen op een derde eindplaats.

De Klippel met dubbelzege naar titel

In de Thunder categorie moest er nog stevig gebikkeld worden om de titel aangezien Berten De Klippel amper twee puntjes voorsprong telde op Christiaan Govaerts (176 en 174) terwijl Kris Steenhout ook nog een goede kans behield met 140 stuks. Maar De Klippel was vastbesloten het kampioenschap in stijl af te sluiten en hij plaatste de Ducati 1000SS tweemaal op de hoogste trede in de Thunder categorie. Met een 8ste plaats algemeen in de beide races won hij telkens voor Steenhout (Ducati 1000SS) en Dissmann (Ducati 900SS).

Voor De Klippel betekent het de titel en Steenhout komt met zijn goede prestatie nog voorbij de afwezige Govaerts op de plaats van vicekampioen “Thunder”.